رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

بعد 4 سنوات

«20 ثانية بيسبنـي ويشتمني».. ثراء جبيل تكشف تفاصيل خلافها مع أحمد صالح

نشر
ثراء جبيل
ثراء جبيل

الفنانة ثراء جبيل أثارت الجدل في الوسط الفني وبين الجمهور عقب تصريحاتها التي تحدثت فيها عن خلافات بينها وبين المخرج أحمد صالح، تعرضت من خلالها للإهانة الشديدة في الوقت الذي لم ينصفها أحد حتى الآن، رغم أن الواقعة حدثت قبل 4 سنوات. 

ثراء جبيل 

أجابت ثراء جبيل، في برنامج "نص الكلام" على قناة النهار، عن سؤال: من الشخص الذي لن تعمل معه مجدداً؟.. وأجابت ثراء جبيل قائلة: أحمد صالح.

قصة خلاف ثراء جبيل وأحمد صالح

وقالت ثراء جبيل:  اشتغلت معاه في مسلسل بحـر..  هو كان عنده أخت شغاله مساعد مخرج "سكريبت ملابس" غلطت في المساعدة بتاعتي غلط جامد عشان حاجه إحنا مكنش لينا ذنب فيها خالص عشان راكور لحاجة هي مش بعتاه أصلا ، وهزقتها جامد وأنا سامعاها وهيه بتتكلم علينا وأنا في الكرفان وصوتها عالي جدا فوسط الشارع".

ثراء جبيل 

وأضافت ثراء جبيل  قائلة: "المهم حليت الموقف وجبتلها حاجه شبهها بالظبط وطلعت صورت المشهد بمنتهي الاحترافية وخلصته، ونزلت بعد كده عشان آخد حقي وحق البنت اللي اتهزقت بشكل مش لطيف خالص وسط الناس.. فعليت صوتي وزعقت زي مهيه عملت بالظبط وبدون أي تجاوز وقولتلها إنتي الغلطانه ومينفعش تزعقي كده إحنا ولا مره قصرنا فشغلنا ومتقوليش حاجه تطلع علينا سمعة إننا ناس مهمله لأن ده إهمال منك إنتي"

وتابعت ثراء جبيل: "وأنا لما بتعصب ببقي صعبة شوية فهيه ( عيطت ) وطبعاً راحت عيطت لأخوها الأستاذ المخرج، بعد شويه لقيته بيكلمني فالتلفون ( ألو .. ثراء .. أيوه .. أنا أحمد صالح ) وفضل حوالي ٢٠ ثانية بيسبنـي ويشتمني بأفظع الألفاظ وأقذر الشتايم".

ثراء جبيل 

واستطردت ثراء جبيل: "كان في وجود المنتج الفني وممثلة زميلة والمساعدين وأنا كنت فاتحة الاسبيكر لأني متعودة طول الوقت مش بحط التليفون علو ودني ومعرفش أن ده هيحصل.. طبعاً كلهم مكنوش مصدقين وأنا كل اللي عملته قفلت السكة ومردتش".

ثراء جبيل 

وأشارت ثراء جبيل إلى أن المخرج لم يستكمل تصوير المسلسل، إذ كان يقوم بالتصوير المساعد الأول والمخرج المنفذ، والمنتج الفتي وعدني بأن يأتي لي بحقي لكن هذا لم يحدث".

آخر أعمال ثراء جبيل 

يذكر أن ثراء جبيل عُرض لها مؤخرًا مسلسل وش وضهر، والذي حقق نجاحا كبيرا على منصة شاهد VIP، وشارك في بطولته ريهام عبدالغفور، إياد نصار، إسلام إبراهيم، ميمي جمال.

عاجل