رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

ملكة جمال مصر 2017.. فرح شعبان تتخلى عن الطرحة في حفل قرانها

نشر
فرح شعبان
فرح شعبان

فرح شعبان ملكة جمال مصر لعام 2017 تحولت إلى عروس الترند بعد عقد قرانها على الإنفلونسر والطبيب على غزلان، خاصة بعد نشر مقطع فيديو لهما عبر موقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة "إنستجرام" عن طريق الإنفلونسر رانيا يحيى من خلال صفحتها الرسمية، فيما علقت رانيا على عقد قران فرح شعبان بقولها «فرح لولي».

صور ومقاطع فرح شعبان وعلي غزلان أغرقت وسائل التواصل الاجتماعي وحظيت بتفاعل كبير من المتابعين الذين وجهوا لهما التهنئة بمناسبة عقد القران. 

تخلت فرح شعبان عن طرحة الزفاف مكتفية بوضع بعض الإكسسوارات على رأسها، في الوقت الذي اختار فيه زوجها علي غزلان بدلة زرقاء داكنة. 

رسالة غرامية من علي غزلان إلى فرح شعبان 

وكان الإنفلونسر على غزلان كتب رسالة رومانسية إلى قرح شعبان ، منذ أيام، نشرها عبر صفحته الشخصية على موقع انستجرام قال فيها: "أقل من أسبوع وهنكتب كتابنا وهتبقي مراتي على سنة الله ورسوله".

وأضاف علي غزلان : "أول مرة قابلتك مكنتش صدفة من البداية، دي كانت رحمة من ربنا لقلبي.. أنا كنت محتاج حد شبهي، حد يقاسمني فرحي وحُزني، حد حنيته عليا بتخليني أنسى تعب الدنيا.. وأنا لقيت كل ده فيكي».

فرح شعبان وعلي غزلان 

وكشف عن وقوف فرح شعبان إلى جواره دائما بقوله : "يشهد ربنا أني مشفتش كل حاجه حلوة غير معاكي، يشهد ربنا أنك استحملتيني كتير وكنتي أقوي ضهر اتسند عليه، يشهد ربنا أني قصرت معاكي كتير وإنتي عمرك ماقصرتي معايا، يشهد ربنا أنك مشرفاني قدام عيني وأهلي وكل اللي اتعامل معاكي حبك، يشهد ربنا أني هفضل طول عمري أسعدك وضهرك وسندك، وهفضل أقول أنك أحسن قرار صح خدته في حياتي".

فرح شعبان

وكشف عن سر حبه لها قائلا: «حبيتك لأنك إنتي، حبيتك لأنك عوضتيني عن تعب السنين اللي فاتت بحنيتك وجدعنتك وخوفك عليا، حبيتك لأنك أوقات كتير فضلتيني عن كل اللي بتحبيه وبقيت الأولولية في حياتك.. والله لو خيروني بين كنوز الدنيا وبينك لأخترتك إنتي».

فرح شعبان 

كما شارك  الإنفلونسر  علي غزلان من قبل بصورة عبر إنستجرام”، برفقة فرح شعبان وهما في فرح البلوجر الشهيرة هدير عاطف، وكتب عليها تعليقا يقول فيه " لقد وقعت في الفخ".

عاجل