رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

صالح جمعة: شقيقي رفع قضية على الزمالك

نشر
صالح جمعة
صالح جمعة

أعلن صالح جمعة لاعب الأهلي السابق، تقدم عبدالله جمعة لاعب الزمالك السابق بشكوى ضد نادي الزمالك للحصول على مستحقاته المتأخرة.


قال صالح جمعة في بودكاست من الجول للجول مع الإعلامية دينا الإدريسي: “ماكنتش مقتنع باستبعاد عبد الله جمعة من الزمالك، كلمت أحمد سليمان وعبدالواحد السيد الناس دي ماكنتش أمينة على واحد من كباتن الفرقة، واستبعاد عبد الله جمعة في خيانة لعبد الله بصراحة عبد الله اتغدر بيه في الزمالك”.

وأضاف: “رحت اتكلمت مع أحمد سليمان وقالي إنه مكمل معانا والناس دي شالت عبدالله من القائمة قبل يوم واحد من الانتقالات ما تقفل ده الأهلي مكانش بيعمله”.

وتابع: “عبد الله جمعة كان بيبقى عنده مزق وبياخد حقن عشان يرجع بسرعة ويلعب في الزمالك وكنت أقوله انت لسة صغير على الحقن دي كان يقولي عشان مفيش حد”.

وواصل: “مع احترامي ازاي تمشي عبدالله وتخلي لاعب عنده 40 سنة مين هيديك أكتر مع احترامي الكامل لعبد الشافي انا بحب عبد الشافي جدا”.

أشار: “لكن انا استفدت كزمالك من عبدالشافي في ايه؟ فتوح لما بيغيب مين بيلعب، عمر جابر طب أنت مشيت عبد الله جمعة ليه؟ مفيش لجنة كورة بتخططلك”.

واختتم: “عبدالله جمعة ليه أكتر من 25 مليون جنيه عند الزمالك وهناخد الفلوس دي الزمالك هيدفع غصب عنه زي ما هو لسه دافع لخالد بوطيب 50 مليون جنيه ورفعنا قضية فعلا والقضية ماشية في اتجاه كويس”.

عاجل