رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

«وحشتني أوي يا أبويا».. رسالة مؤثرة من عمر طلعت زكريا

نشر
طلعت زكريا
طلعت زكريا

طلعت زكريا الفنان الكوميدي الذي لمع نجمه في السينما والمسرح بعدد من الأعمال التي حفرت اسمه بحروف بارزة في وجدان المصريين رحل في مثل هذا اليوم منذ عامين، ليغادر طلعت زكريا عالمنا بعد أن ترك رصيدًا كبيرًا من المحبة في قلوب الجمهور.

وإذا كانت وسائل التواصل الاجتماعي لم تشارك كما يجب في إحياء الذكرى الثانية للفنان الكوميدي طلعت زكريا فإن أبناء الفنان الراحل بعثوا برسائلهم إلى والدهم من خلال صفحاتهم الشخصية.

إيمي طلعت زكريا

إيمي طلعت زكريا على موقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة "إنستجرام" أثارت تعاطف الجميع وهي تنشر صورة لها من عزاء والدها وقد ظهر الحزن الشديد على ملامحها، وهي ترتدي الأسود.

رسالة إيمي إلى والدها

وقالت ابنة الفنان طلعت زكريا تعليقًا على الصورة المنشورة على صفحتها الرسمية: "8 أكتوبر 2019 زي النهاردة من سنتين راح مني أغلى حاجة في دنيتي وراحت معاه روحي من وقتها وأنا تايهة ومش عارفة أعيش زي زمان".

وأضافت إيمي طلعت زكريا: "بس ربنا حنين أوى وبيصبرني ويقويني.. ربنا يرحمك يا بابا ويرحم أمواتنا جميعًا.. في الجنة ونعيمها يا أغلى الناس ادعوله من فضلكم".

رسالة عمر طلعت زكريا إلى والده

ونفس الأمر فعله الفنان الشاب عمر طلعت زكريا والذي أصر على إحياء ذكرى والده الفنان طلعت زكريا برسالة مؤثرة على صفحته الرسمية قائلًا: "النهاردة يوم مش كويس بالنسبالي اليوم اللي عرفت فيه إن ضهري أتقسم وعمره ما هيقوم تاني مش ذكرى وفاة لأنك في قلبي وحياتي دايمًا معايا روحك مش بتفارقني".

رسالة عمر طلعت زكريا

وأضاف عمر طلعت زكريا: "أنت وحشتني أوي يا أبويا محتاج أتكلم معاك الدنيا ملهاش لازمة من غيرك مبقاش فيها أمان.. أنا عارف وحاسس وواثق أنك مبسوط ومرتاح دلوقتي بس صدقني أنا مش مرتاح يا أبويا أنا تعبان أوي وبعافر لوحدي آخر مرة ضحكت من قلبي كانت معاك آخر مرة كنت مطمن معاك".

ووجه حديثه إلى والده طلعت زكريا قائلًا: "سبتني بدري أوي بس أطمن يا صاحبي سايب راجل عايش بسيرتك الطيبة.. ربنا يرحمك ويغفرلك عندي كلام كتير أوي محدش هيحس بيه غيري كل اللي بطلبه من قريب أو غريب أنه يدعيلك بقت هيا دي أعظم هدية ممكن حد يقدمهالي مش هنساك يا أبويا لحد ما أجيلك.. ادعوله أمانة".

عاجل