رئيس التحرير
أحمد ناصف
رئيس التحرير
أحمد ناصف

شاهد.. حمو بيكا يخرج عن صمته ويهاجم عمر كمال: مع السلامة يا صحاب مزيفة

نشر
مستقبل وطن نيوز

فاجأ مغني المهرجانات حمو بيكا جمهوره مساء أمس، بشنه هجومًا شديدًا على المطرب عمر كمال، على الرغم من علاقة الصداقة الشديدة التي كانت تجمعهما، مشيرًا إلى أنه خُدع فيه، واكتشف أنه من الصحاب المزيفين الذين يكرهونه، مؤكدًا أنه يدعى محبته لكنه يكرهه.

ونشر حمو بيكا عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" صور لعمر كمال واضعًا عليها علامة "×"، وعلق عليها قائلا: "يا ريت محدش يكلمني في شغل على الشخصية دي، عشان أنا كنت بحبها".

وأضاف "بيكا" في منشوره: "والشخصية دي بتتهرب من شغلي اللي خلاني اتفق عليه، والإثبات بعد الصورة دي هنزل فيديو.. هو عامل بيحبني وهو بيكرهني.. مع السلامة يا صحاب مزيفة".

حمو بيكا

وكان حمو بيكا ظهر في فيديو له منذ فترة، وهو يهاجم أحد المطربين دون ذكر اسمه، لافتًا إلى أن هذا المطرب يدعي أن أغانيه كانت الأكثر بحثًا على "جوجل" خلال عام 2020، واصفًا له بالأنانية الشديدة، وأن تصريحاته لا تتفق مع الواقع، مؤكدًا "بيكا"، خلال الفيديو أن أكثر 5 أغاني بحثًا على جوجل طيلة العام كانت له.

وقال مغني المهرجانات خلال الفيديو: "لما تطلع تتكلم، تحدد النجاح من اللى عمله معاك، أنت مبنتش نفسك بنفسك، وأنت ظاهر أمام الشعب المصرى إنك أنانى مبتحبش غير نفسك، وحابب إن أنت تصنع النجومية لنفسك وبس، فكك من اللي أنت بتعمله وخليك محترم وكويس".

وأضاف: "أخونا عمر كمال لما سمع اللى اتقال قال إحنا نجحنا، لكن اللى أنا شايفه إنك كلك على بعضك غلط، حياتك غلط، دنيتك كلها ماشية غلط فى غلط، عايز تحقق نجاحك أنت بس، فرجنى يا فهلوى يا حلو واعمل كام تراك لوحدك".

عاجل